Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

opgeslagen in je spieren

Posted by Banning 
opgeslagen in je spieren
November 08, 2018 10:26PM
Kijk naar zo ongeveer elk racetrainingplan dat er is, en je ziet een mix van langere, langzamere runs en snellere, kortere runs. Dat komt omdat beide fysiologische voordelen hebben die helpen bij het ontwikkelen van de snelheid en het uithoudingsvermogen die je nodig hebt om je beste race te rijden.

Maar wat als u zich minder zorgen maakt over de finishlijn dan dat u uw taille bent? Is het nodig om zowel lage intensiteit als hoge intensiteit in uw strategie voor gewichtsvermindering op te nemen, Adidas Superstar Mujer of kunt u sneller afslanken door uw focus te beperken?

Als je net begint met hardlopen, heb je waarschijnlijk de termen afstand, tempo en interval gehoord of gezien in een trainingsplan. Maar weet je wat de een van de ander scheidt? Omdat dit onderscheid van cruciaal belang is om de rol van elk type hardlopen in gewichtsverlies te begrijpen, begin ik met het defini?ren van elk voor jou. (Als je een ervaren hardloper bent en weet wat deze drie soorten van elkaar doen uitkomen, ga dan naar de volgende sectie.)

Ah ... de eenvoudige vlucht. Deze worden meestal uitgevoerd op 60 - 70% van je max. Hartslag (hier vind je de jouwe.), Of een waargenomen inspanning van 6-7 op een schaal van 1-10. Als onderdeel van een race-trainingsprogramma zijn deze lange runs bedoeld om het uithoudingsvermogen op te bouwen en je lichaam te leren @#$%& Cortez Femme effectiever vet als energiebron te gebruiken. (Meer hierover later.)
Tempo Runs
Deze worden uitgevoerd met een hogere intensiteit dan LSD-runs, meestal 80 - 90% van uw maximale hartslag, met als doel uw lactaatdrempel te verhogen. Dit is het punt waarop uw werkende spieren het metabolische bijproduct melkzuur sneller produceren dan het uit de spier kan worden verwijderd. Volgens gerenommeerd hardlooptrainer en auteur Jack Daniels betekent tempo lopen in een comfortabel hard tempo, ruwweg de snelste die je kunt aanhouden voor een uur hardlopen.
Intervaltraining
Intervallen worden meestal gebruikt om snelheid op te bouwen bij concurrerende hardlopers door de VO2 max te verhogen, de maximale hoeveelheid zuurstof die je lichaam kan gebruiken. Dit wordt bereikt door korte inspanningen af ??te wisselen bij bijna uw maximale hartslag (95% @#$%& Air Max Sequent 2 Womens - 98%) met eenvoudigere herstelinspanningen van mindere of gelijke duur. Het doel is om zoveel mogelijk van de run te spenderen aan VO2 max, ongeveer het snelste tempo dat je kunt behouden gedurende 10 tot 15 minuten racen. Om het anders te zeggen, intervallen zijn verdomd moeilijk!
Waar je lichaam zijn energie krijgt
Nu we weten hoe deze soorten runs verschillen in intensiteit, is het tijd om te onderzoeken hoe ze ook verschillen in de manier waarop ze energie gebruiken.

Tijdens het hardlopen hebben je spieren twee primaire brandstofbronnen - vet (dat spul dat je kwijt wilt) en glycogeen (een voorraad snel verbrandend koolhydraat opgeslagen in je spieren en lever). Bij lage intensiteitsniveaus, zoals onze lange langzame afstanden, zal je lichaam vertrouwen op een mix van vet en glycogeen, waarbij het evenwicht ten gunste van het vet wordt getipt.

Naarmate de intensiteit toeneemt, verandert deze verhouding en krijgen uw spieren meer brandstof uit glycogeen dan uit vet. Deze verschuiving duurt voort tot je je lactaatdrempel bereikt en je spieren bijna uitsluitend op glycogeen @#$%& Air Max Zero Dames werken.

Het is belangrijk om dit onderscheid te begrijpen, omdat het de basis is voor het lang bestaande geloof onder hardlopers dat langzamere runs, vanwege het feit dat ze een groter percentage calorie?n uit vet trekken, inherent beter zijn voor gewichtsverlies dan hardere inspanningen die verbrand meer glycogeen. Maar is dit echt het geval?
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login