Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

pronatie zoals die eerder

Posted by Banning 
pronatie zoals die eerder
October 11, 2018 10:10PM
Toen de minimalistische trend voor hardloopschoenen letterlijk steeg rond 2010, vroegen veel mensen waarom Asics - de Japanse rennende schoeiselgigant - geen minimalistische hardloopschoenen introduceerde.

Bijna precies een jaar geleden ging ik naar het Europese hoofdkantoor van Asics en had ik een lang gesprek met Rene Zandbergen, productmanager voor hardlopen.

Ik vroeg Rene deze vraag en zijn antwoord @#$%& Free 5.0 Womens was dat het voor Asics heel gemakkelijk zou zijn om snel een uitgeklede schoen zonder valssleutel te ontwerpen en in massa te produceren en een stuk van de snelgroeiende minimalistische markt te claimen. Maar dat was niet hoe Asics werkte, dat ze niet het bedrijf waren om gewoon op de kar te www.elcubanyto.it springen: dat ze leiding willen geven aan innovatie en dat ze alleen schoenen willen vrijgeven, hun onderzoekshows bieden voordeel voor de hardloper.

Op het moment (oktober 2011) brachten ze de eerste schoenen uit in de 33-collectie. De 33-collectie ontleent zijn naam aan het aantal beenderen in de voet en wil niet strikt een "minimalistische" verzameling zijn, maar een verzameling schoenen die een hardloper moet toevoegen aan hun rotatie als hulpmiddel bij het ervaren van natuurlijk hardlopen. Ik zal het hebben over Asics Natural Running meer in detail in de komende dagen. (Voor meer info over de originele 33 collectie zie hier, of bekijk de review van Gel Excel-33 van vorig jaar)

Gisteren assisteerde ik bij het lanceringsevenement voor de nieuwe 33-collectie in Berlijn, waar we een kans kregen om te leren over de betrokkenheid van @#$%& Blazer Low Mujer Asics bij Natural Running, de schoenen te bekijken en ze te testen op een atletiekbaan van Dr. Matthias Marquardt.

Laten we naar de schoen gaan. Ik heb er maar kort over gesproken, dus dit is geen volledige recensie, maar slechts een voorbeeld. Het concept waarrond de Lyte 33-II is gebouwd, is FluidAxis. Dit is een nieuwe en absoluut ongeziene vóór flex-groef (diep uitgehouwen in de tussenzool en buitenzool van de schoen) die beter te verklaren is door naar de onderstaande afbeelding te kijken.

Zoals u kunt zien, snijdt de FluidAxis-groef door de schoen, niet in lengterichting maar op de een of andere manier transversaal. Het idee is dat loopschoenen alleen rekening houden met de beweging van de enkel, die de voet op en neer buigt. Maar nooit eerder hebben schoenen rekening gehouden met de beweging van het subtalaar gewricht, dat @#$%& Air Max Thea Womens de voet heen en weer beweegt en verantwoordelijk is voor pronatie en supinatie.

De schoen heeft een hiel tot teen druppel van 6 mm en is bedoeld voor snellere training voor hardlopers die effici?nt zijn en die willen trainen op natuurlijke hardlopen.

Eens aan, kan de FluidAxis zeker gevoeld worden. Ik ben een zware overpronator en rondlopen met de schoen voelde dat absoluut accentueren. Mijn voet werd op geen enkele manier geleid en vrij om te bewegen, maar nooit eerder heeft een schoen mijn natuurlijke pronatie zoals die eerder benadrukt en ik wist niet zeker of dat de schoen voor mij zou zijn. Mijn mening veranderde in de middag toen we de kans kregen om daadwerkelijk in de schoen te rennen en renden in de manier waarop de schoen zou moeten lopen.

Als je loopt, loop je volledig van hiel tot teen. Maar een van de principes van @#$%& Air Max 2017 Womens natuurlijk hardlopen is om op de middenvoet te landen met je enkels iets achter je middelpunt van de massa. Daar en toen scheen de schoen. Snel, mooi opgevuld maar responsief - en met een goed gevoel voor de weg. Ik kijk er naar uit om te beginnen met trainen, met relatief korte kilometers tijdens het werken aan mijn formulier. Hieronder enkele meer foto's en het volledige persbericht van Asics. Blijf op de hoogte voor de beoordeling!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login